ציצית נועם

RWS

צמר RWS: תקן אחריות לצמר

צמר RWS (Responsible Wool Standard) הוא תקן עולמי שנועד להבטיח שהתוצרת של צמר מיוצרת בצורה אחראית ומקיימת את הסטנדרטים הגבוהים ביותר של רווחת בעלי חיים, הגנת הסביבה והתנהלות אתית. התקן, אשר פותח על ידי הארגון Textile Exchange, מספק מסגרת לבדיקת ובקרת תהליכי גידול הצמר, והוא מיועד לשפר את תנאי הגידול והפיכתו של הצמר למשאב בר קיימא.

תנאי רווחת בעלי חיים

הסטנדרט מבוסס על עקרונות מרכזיים של רווחת בעלי חיים. זה כולל דרישות ברורות לגבי תנאי החיים של הכבשים, טיפוחן וטיפולן. לדוגמה, התקן אוסר על הליך של "סילוק עור הכבשים" (mulesing), שהוא ניתוח כואב המבוצע במקרים רבים ללא הרדמה מספקת. בנוסף, הוא מחייב תנאים סניטריים נאותים ומניעת התעללות.

שמירה על הסביבה

RWS גם שם דגש על שמירה על הסביבה. הצמר המוסמך תחת התקן מגיע מחוות המיישמות שיטות גידול שברות קיימא, כולל ניהול נכון של משאבי הקרקע ומים, הפחתת השפעה על מגוון ביולוגי, וטיפוח קרקעות שמונע דלדול שלהן.

שרשרת אספקה שקופה

התקן דורש ששרשרת האספקה תהיה שקופה, כך שכל שלב בתהליך – החל מגידול הכבשים ועד להפיכת הצמר למוצר גמור – יהיה נגיש לבדיקות ולבקרות. זה מבטיח שהצמר עומד בסטנדרטים של RWS לאורך כל התהליך.

ציצית נועם ותקן RWS

העליויות של פיקוח בתקן RWS גבוהות ולא רק בגלל צורת הפקת הצמר. תהליך ההשגחה בכל שלבי שרשת האספקה עולה כסף רב. כדי לתת מענה אופטימלי לצורך בשמירה על רווחת בעלי החיים ועל הסביבה ללא ייקור המוצר, החלטנו בציצית נועם לעמוד תחת השגחה בתקן RWS בתהליך ייצור הבד בלבד. שאר שלבי האספקה (כגון תפירה מכירה ושווק) נעשים ללא השגחה של גוף ביקורת מכיוון שאנחנו יודעים שמדובר בצמר שאנחנו הזמנו ויוצר במיוחד עבורנו.

מסיבה זו, איננו יכולים לכתוב שהמוצר עומד בתקן RWS ואיננו יכולים להשתמש בלוגו של התקן. הוספנו לכל הציציות תווית המציינת שהבד יוצר תוך שמירה על רווחת הכבשים.

אישור רשמי על ייצור הבד על ידי גוף פיקוח מאושר יעלה לאתר בימים הקרובים.

קרדיט לתמונה : זינה שיך יוסף. תנאי רשיון : https://en.wikipedia.org/wiki/en:Creative_Commons

כתיבת תגובה

סרטון הדרכה

צפו בסרטון ההדרכה של ציצית נועם המסביר את האפשרויות השונות של ציצית נועם כדי לעזור לכם לבחור את הדגמים:
דגם גוף ציצית (חולצה בלי שרוולים, עם פתח צוואר מעוגל, בד דק, גמיש ונעים למגע על הגוף)
דגם 4 כנפות (עם פתח צוואר וחריץ מקדימה, כמקובל ב- 4 כנפות, בד קליל, בדומה לגוף ציצית, עם צפיפות כ- 2/3 מהבד הדק, בד אוורירי וקל ומכאן שמו).